The Hangover Part II

'The Hangover Part II'

Yet more proof that booze kills your brain cells

By GIOVANNI FAZIO

Any serious drinker knows that feeling of waking up in

the morning so desperately hungover you feel like a reanimated corpse,

and the groaning, quivering vow to never touch the stuff again. That

resolve usually only lasts until your dehydrated brain has forgotten the

sensation of slamming up against your skull. Then it's, "Sure, pour me

another!"

So it is with Hollywood sequels: We pay our money for

"The Matrix: Revolutions," "Ocean's Thirteen" or  shudder  "Star Wars:

Episode 1," and walk out feeling like we just met the dim-witted inbred

cousin of a movie we really liked. We convince ourselves we won't get

fooled again, but then along comes something like "The Hangover Part II"

and, despite all common sense, we start thinking, "Hey, that could be

pretty cool  like the first one."

Hope springs eternal, but "The Hangover Part II" is to

"The Hangover" as Spam is to pig. To be fair, director Todd Phillips'

sequel to his 2009 hit does provide some laughs, just not nearly as many

as before. But can a film with a drug-dealing, cigarette-smoking monkey

be all bad? (Hold that thought.)

The premise is flat-out identical to the first film:

There's a bachelor party, a blackout, and the bleary next morning, when

buddies Stu, Phil and Alan (Ed Helms, Bradley Cooper and Zach

Galifianakis) have to figure out what the hell happened, find a missing

friend, deal with kidnappers, cops, and call girls, and make it back to

the wedding on time. "The Hangover Part II" isn't so much a sequel as a

remix.

Ken Jeong returns as flaming gangster Mr. Chow, Jamie

Chung usurps Heather Graham as Stu's hot bride-to-be, and even Mike

Tyson is back for the ride, doing the worst rapping you will ever hear

by someone who isn't white. The antics this time involve a lost weekend

in Bangkok, which easily rivals the first film's Las Vegas in offering

maximum debauchery for your dollar, although the filmmakers find little

in the way of local color, beyond the inevitable lady-boy jokes. (They

save the Ping-Pong balls for the closing credits.)

The best thing about the new "Hangover" remains the

casting: The three leads each have very different comedic styles, which

play well off each other. Cooper, as the alpha-dawg "player" of the

group, has the easy charm and self-deprecating wit of a young Jeff

Bridges, and his presence may also explain the large female fan base for

this guys-behaving-badly bromance. (See the upcoming "Bridesmaids" for a

hilarious chick-flick riposte.)

Helms has a great line in prissy uptightness as

pussy-whipped dentist Stu, while Galifianakis, as immature geek Alan,

remains off in his own little universe. Galifianakis stole the first

film, and although he's even more annoying this time, the script lets

him down, providing few of those offbeat lines that play to his

stone-cold sense of the absurd.

Writers Jon Lucas and Scott Moore are absent this time,

and the film suffers for it. The humor is crueler and cruder, and

symptomatic is the "happy" ending, which seems to forget that one

character has had his life and career ruined by dismemberment. Ah well,

on to the closing montage of debauched pics from the Soi Cowboy

red-light district!

Amidst the jokes, the franchise rather surprisingly has

a message as well. In its one serious moment, Phil puts his arm around a

shaken Stu, who is recalling his humiliating night of passion with a

lady-boy, and offers him this advice: "Forget about it. I've done so

much f-cked-up sh-t. I just forget about it." Denial and repression as

the key to happiness in life! Now here's a movie that really understands

the American male.

http://search.japantimes.co.jp/cgi-bin/ff20110701a1.html

--------------------------------------------------------------------------------------

「ザ・ハングオーバー2」

重篤な常飲者なら誰でも、死体が生き返ったようなひどい二日酔いで

朝を迎えたときの感じを知っているだろう。そしてうめき、震えながらもう二度と

麻薬には手を出さないと誓う。その解決はたいてい、水分を失ったあなたの脳が

あなたの頭を激しく打つような感覚を忘れるまで耐えることだ。

それから、「そうだ、俺に何か注いでくれ!」

そしてハリウッドで続編がある。私たちは自分の金を「マトリックスレボリューションズ

オーシャンズ13」--ぞっとする--「スターウォーズ エピソード1」のために払う、そして

私が本当に好きだった映画のできの悪いいとこにあったような感じから解き放たれる。

私たちはもう騙されないと自分自身を説得するが、それから"ザ・ハングオーバー パート2"のような

作品がやって来る。そして良識に反して私たちは考え始める。

「それはすごいかっこよさそうじゃないか、パート1のように」

永遠に湧き出ることを希望するが、スパムが豚であるように「ザ・ハングオーバー2」は

「ザ・ハングオーバー」から派生している。公正であるために、かなりの笑いを提供した

トッド・フィリップス監督の2009年のヒット作の続編は、前作と同じぐらいの

笑いの量ではない(!?)。だが、麻薬取引や喫煙する猿が出てくる映画の全部が悪いのだろうか?

(その点については考え続けている)

前提は前作とまったく同じである。

独身男性のパーティ、一時的な記憶喪失、ぼんやりした翌朝。

そして仲間であるスチュ、フィル、アラン

(エド・ヘルムズ、ブラッドリー・クーパー、ザック・ガリフィナーケス)

たちは一体何が起こったのかを解き明かし、消えた友人を見つけ、誘拐犯・警察官・コールガールを

相手にし、結婚式の時間までに戻らなければならない。

"ザ・ハングオーバー パート2"は続編というよりも練り直しだ。

ケン・チョンはひどいやくざミスター・チャウとして戻ってきている。

ジェイミー・チャンはスチュの新しい嫁としてヘザー・グラハムを奪う。

そしてさらにマイク・タイソンも戻ってきた。彼は誰もが白人でない誰かによって聴くであろう

最悪のラップをしている。

今回のおふざけはバンコクの失われた週末を引き起している。

バンコクは、あなたのお金で最高の道楽が提供されたパート1のラスベガスに

比べればたやすい相手だけれども、映画製作会社は、ニューハーフのジョークを超越した、

地元色のちょっとした出し方を見つけた。

(彼らはエンドロールでピンポン玉を守った。)

新しい"ハングオーバー"についての長所としてキャスティングが残っている。

3人はとても異なった笑いのスタイルを持って、おのおのを導き、お互いにうまく反応している。

一番目の仲間である、グループの「遊び人」としてのクーパーは、やさしい魅力と

若い頃のジェフ・ブリッジズのような控えめな知性を持っている。そして彼の存在はまた、

多くの女性ファンに男同士の非行・友情というものについての基本を説明できるかもしれない。

ヘルムズは神経質で疲れた歯科医師として、神経質な堅物に適した容姿を持っていた。

一方ガリフィナーケスは子供っぽいオタクとして彼自身の小さな世界から飛び出している。

彼はパート1を盗み見て、今回より憎たらしくしていたけれども、脚本は彼を辱め、

彼の不条理劇における素晴らしいセンスを表現するための変わった容姿を提供している。

脚本家のジョン・ルーカスとスコット・ムーアは今回不在で、

そのために映画を作るのに今回苦しんだ。ユーモアは大変残酷で下品で、

ハッピーエンドの予感がして、それはある人が手足の切断によって

自分の生活とキャリアを損なわれたことを忘れているかのように見える。

そう、エンドロールでの、ソイカウボーイの歓楽街で露出している写真で

よくわかるように!

ジョーク満ち溢れるこのヒット作品は、思いのほかメッセージ性を持っている。

重要な瞬間の中の一つに、激情にのまれてニューハーフと共にした屈辱的な夜を思い出して

ふらつくスチュをフィルが片手で支え、彼にこうアドバイスした。

「それについては忘れろ。俺もずいぶんふざけたことをやった。

でも俺はもうそれを忘れちまった」

拒絶と抑制が幸福な人生のためには必要だ!

アメリカの男性を本当に理解できる映画が、今ここにある。