Google Tries Again With Google TV

Google, once again, is making a push into the living room.

It is a destination the search giant tried — and failed — to reach when it first brought out its Web-enabled Google TVs in 2010. The goal all along has been to bring Google’s search and YouTube services to Internet-enabled television so it could capture a share of spending on TV advertising, which still commands the biggest portion of ad budgets.

But Google TV never lived up to its hype. Reviewers called it “chaotic,” major television networks blocked their online content from streaming to Google TVs and consumers complained the system was too slow and flaky to justify the price tag. Less than a year after its debut, Logitech, one of Google’s initial manufacturing partners, abandoned the effort, called the partnership a “mistake” and said it cost Logitech $100 million in operating profit.

But with Apple widely expected to bring out its own full-fledged Apple TV — one blog reported that a prototype has been floating around – Google is not giving up. It is determined to replicate the success of its Android operating software for smartphones on television screens.

This time Google has partnered with the set-top manufacturers LG, Samsung, Sony and Vizio. It announced those partnerships at the Consumer Electronics Show in January, but consumers were not told when they would become available or how much they would cost.

LG confirmed on Monday that it would ship two Web-enabled Google TVs, a 47-inch screen (47G2) and a 55-inch screen (55G2), to the United States and that the models would go on sale later this month. The TVs will cost $1,699 and $2,299, respectively.

John Taylor, a vice president at LG Electronics USA, said LG was unfazed by the failure of first-generation Google TV sets. “We think the next generation of Google television is the marriage of improvements from Google and enhancements from LG,” he said in an interview on Monday.

LG said the TVs would run faster than first generations of Google TV because of a new dual-core processor that improves loading speeds. Another improvement is LG’s so-called Magic Remote. First-generation Google TVs were controlled by a clunky keyboard. Now consumers will be able to control their set-top boxes with gestures and voice-enabled search. Users can swoop the remote to change channels, the volume or play games. To search for content, they can tell the remote what shows they are looking for and search for things like “Clint Eastwood films.”

Google said it upgraded its TV software in October to simplify the user experience, enable more content and improve search capabilities. It says it aims to give television watchers “the guide of the future,” an effort to allow consumers to search for television content — whether it be shows, movies, live concerts or Internet videos — regardless of whether that content comes from Netflix, live television or YouTube. Google TV will also harness consumer viewing histories to make content recommendations.

In the future, Google hopes to use the TV sets to beef up the audience for its Google Plus social network. Google Plus will be integrated into future iterations of Google TV so viewers can recommend content to friends and do Google “Hangouts” — Google’s group video chat service — with their friends via television.

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「グーグルは再度、グーグルTVに挑戦している」

グーグルはもう一度、あなたの家のリビングに入り込ませようとしている。

それは、検索の巨人が2010年にWeb接続可能なテレビを始めて世に出して挑戦し、

そして失敗した試みだ。その時も今もゴールはグーグルの検索機能とYouTubeのサービスを提供し、

テレビ向けの広告費の割り当てを捕獲することだ。そしてさらに広告予算の最大の分け前を

意のままにすることだ。

しかしグーグルTVはその巨大な野望に応えることができていない。

主要なテレビネットワーク各社はストリーミングからグーグルTVまでオンラインコンテンツの提供を妨害し、消費者はシステムが遅すぎることと適正とされる価格はアテにならないと不平を述べ、

それらのレビュアーたちは"カオス"と呼ばれた。グーグルTVのデビューから一年もたたないうちに、

グーグルの最初の製造パートナーであるロジテックはグーグルTVへの取り組みを断念した。

その提携はミスであると言われ、1億ドルの営業利益を失ったと言われた。

しかし、アップルは自身で本格的なアップルTVを大々的にデビューさせる予定であり、

プロトタイプは出回っていると、あるブログが報告した。グーグルは諦めない。

テレビ画面上に、スマートフォン向けのアンドロイドOSの成功を複製することを決定した。

検索の巨人は今回、セットトップ製造メーカーのLG、サムソン、ソニー、ビジオと提携した。

その提携は1月のCESで発表されたが、消費者たちはそれがいつ発売されるのか、いくらになるのか

ということについては話さなかった。

今日、LGは47インチと55インチ、2つのグーグルTVの出荷を正式に発表した。

それはアメリカ向けあり、今月末から販売する予定だ。値段はそれぞれ、

1699ドル、2299ドルになる予定だ。

LG電子アメリカの副社長であるジョン・テイラーは、初代グーグルTVの失敗を恐れないと述べた。

「私たちは、次世代のグーグルTVはグーグルの改善点とLGの増強が組み合わさっていると考えている」

と月曜のインタビューで答えた。

LGは初代グーグルTVより速く動作すると述べている。それはローディングスピードを

向上する新しいデュアルコアのためだ。その他の改善点はLGで"マジックリモート"と呼ばれている。

初代グーグルTVはださいキーボードによってコントロールされていた。今後、消費者たちは

ジェスチャーと音声認識でセットトップボックスを操作できるようになるだろう。

ユーザは、チャンネルや音量、遊んでいるゲームをリモートでサッと変えることができる。

コンテンツを検索するために、ユーザが何を探しているのかはっきりさせたり、"クリント・イーストウッドの映画"とったタンゴで検索したりすることを離れたところで話すことができる。

グーグルは、ユーザエクスペリエンスを簡素化し、より多くのコンテンツを使用可能にし、

さらに検索機能を向上させるために、昨年10月グーグルTVのソフトウェアをアップデートしたと述べた。テレビウォッチャーたちを未来へのガイドを与える事に焦点を合わせているとグーグルは言っている

。それはテレビコンテンツ(ショー、映画、ライブコンサート、インターネットビデオなど、

またそれらがNetflixやライブテレビジョンやYouTubeから来ていようとお構いなしに)を

検索する消費者を考慮しているのだろう。

グーグルTVはまた、コンテンツをオススメするために消費者の閲覧履歴を利用するだろう。

将来、グーグルはグーグルプラスの支持者を増やすためにテレビセットを使うことを望んでいる。

グーグルプラスはグーグルTVの次世代のイテレーションへ統合されるだろう。そのため、

ビューアーたちは友人へコンテンツをオススメすることができ、テレビを経由して

グーグルハングアウト(グーグルのビデオチャットサービス)をすることができるだろう。